Colegiul Tehnic “Gheorghe Cartianu”
Piatra Neamţ,jud.Neamţ Aviz director,
Aria curriculară: Consiliere şi orientare
Diriginte: prof. ing. Pavel Anca
Clasa: a XI-a Ba.c., nivel 2 de calificare
Domeniul: Industrie alimentară Aviz responsabil comisie metodică
Nr. ore/an: 29 (1 oră/săpt. X 29 săpt.)
Anul scolar: 2010/2011
PLANIFICARE CALENDARISTICĂ
CONSILIERE SI ORIENTARE
Nr. crt. | Componenta | Subcomponenta | Competenţe | Nr.de ore | ||
sem I | sem II | |||||
0. | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | |
1 | Autocunoaştere şi dezvoltare personală | 1.1 Autocunoaştere 1.2 Managementul resurselor personale 1.3 Dezvoltarea personalităţii elevului | 1.1.1 Formarea si dezvoltarea capacitatii de autocunoastere; 1.2.1 Sa identifice si sa gaseasca solutii pentru nevoile personale 1.2.2 Sa-si asume raspunderea si sa aiba initiativa personala; 1.2.3 Sa cunoasca si sa respecte normele si valorile grupului; 1.2.4 Sa-si formeze si sa-si dezvolte capacitatea de organizare a clasei 1.3.1 Dezvoltarea capacitatii de valorificare maxima a potentualului propriu | - 1 1 | 1 1 1 | |
0. | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | |
2 | Comunicare si abilităţi sociale | 2.1 Abilităţi sociale 2.2 Familia | 2.1.1 Să cunoască şi să respecte normele şi valorile grupului; 2.1.2 Formarea conduitei participarii la viata sociala, cultivarea tolerantei; 2.1.3 Armonizarea si exersarea propriului sistem de valori in acord cu cel social; 2.2.1 Sa descrie evenimentele marcante din propria familie; 2.2.2 Sa cunoasca rolul familiei in formarea si dezvoltarea personalitatii; | 1 1 | 1 1 | |
3 | Managementul informaţiilor şi învăţării | 3.1 Managementul informaţiilor 3.2 Managementul învăţării | 3.1.1 Realizarea unei campanii publicitare pentru un produs, un serviciu, o persosna, un post, etc.; 3.1.2 Cunoasterea atitudinii verbale sau nonverbale in strategia invatarii; 3.1.3 Folosirea dictionarului, sporirea expresivitatii in limbaj; 3.1.4 Formarea deprinderilor de a utiliza informatiile referitoare la produsele si serviciile de care beneficiaza; 3.2.1 Sa receptioneze regulamentul scolar; 3.2.2 Sa-si insuseasca cerintele regulamentului scolar; 3.2.3 Stimularea motivatiei invatarii continue in scopul dezvoltarii propriei carierei | 2 2 | 1 1 | |
4 | Planificarea carierei | 4.1 Planificarea şi dezvoltarea carierei | 4.1.1 Formarea si dezvoltarea capacitatii decizionale; 4.1.2 Dezvoltarea abilitatilor de informare privind cariera; | 1 | 2 | |
0. | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | |
4.2 Marketing personal 4.3 Piaţa muncii | 4.2.1 Ierarhizarea dupa evaluarea absentelor, notelor si disciplinei; 4.2.2 Formarea capacitatilor de sustinere adecvata a drepturilor proprii; 4.2.3 Sa aprecieze obiectiv propriul statut social; 4.3.1 Descrierea posibilitatilor de afacere pe plan local; 4.3.2 Stabilirea pasiunilor si argumentarea necesitatilor lor 4.3.3 Identificarea unui posibil viitor loc de munca in domeniul de pregatire | 2 2 | 2 2 | |||
5 | Calitatea stilului de viată | 5.1 Calitatea vieţii personale 5.2 Calitatea relaţiilor sociale si a mediului de muncă | 5.1.1 Constituirea unui model de viata bazat pe valori umane; 5.1.2 Delimitarea normelor de politete in diferite situatii; 5.1.3 Sa demonstreze necesitatea manierelor in viata de zi cu zi; 5.1.4 Sa prezinte modul personal de raportare la evenimentele scolare 5.1.5 Dezvoltarea exigentelor in selectia bunurilor si a serviciilor; 5.2.1 Exemplificarea sarcinilor si distribuirea lor organizatorilor; 5.2.2 Evidentierea rolului individului in societate; 5.2.3 Identificarea cauzelor ce duc la aparitia conflictelor; | 2 2 | 2 2 | |
TEMATICA ORELOR LA DIRIGENŢIE
SEMESTRUL I, Anul şcolar 2010/2011
CLASA a XI-a B a.c.
Nr. crt. | ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ | OBS. S8,S9,S10 –PRACTICĂ COMASATĂ | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | ||||
1. | Analiza situatiei la invatatura, frecvenţa şi purtare, din clasa a X- | * | ||||||||||||||||
2. | Funcţia – privilegiu sau responsabilitate | * | ||||||||||||||||
3. | Egocentrismul şi spiritul de echipa | * | ||||||||||||||||
4. | Idealuri şi aspiraţii | * | ||||||||||||||||
5. | Proba de autocunoastere prin intermediul colegilor | * | ||||||||||||||||
6. | Legea – temeiul democratiei | * | ||||||||||||||||
7. | Echilibrul dintre om si natura | * | ||||||||||||||||
8. | Notiuni de legislatie rutiera | * | ||||||||||||||||
9. | Despre profesia de pompier | * | ||||||||||||||||
10. | Riscul nuclear | * | ||||||||||||||||
11. | Rolul juridicului în educaţie | * | ||||||||||||||||
12. | Consecinţele implicării juridice în societate | * | ||||||||||||||||
13. | Interesul şi acţiunile dezinteresate | * | ||||||||||||||||
14. | Să înţelegem folclorul şi portul românesc | * | ||||||||||||||||
15. | Sănătatea personală şi de grup | * |
Diriginte,
Prof. ing. Pavel Anca
TEMATICA ORELOR LA DIRIGENŢIE
SEMESTRUL II, Anul şcolar 2010/2011
CLASA a XI-a B a.c.
Nr. crt. | ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ | OBS. S33,S34,S35,S36 –PRACTICĂ COMASATĂ | ||||||||||||||
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | |||
1. | Informare despre HIV / SIDA | * | ||||||||||||||
2. | Munca în echipă: avantaj sau dezavantaj | * | ||||||||||||||
3. | Scrisoarea de prezentare; CV-ul | * | ||||||||||||||
4. | Să renunţăm la cuvintele dure | * | ||||||||||||||
5. | Deprinderi de învăţare, deprinderi de muncă | * | ||||||||||||||
6. | Alfabetul circulaţiei rutiere | * | ||||||||||||||
7. | Drepturile consumatorului | * | ||||||||||||||
8. | Cum alegem un produs de calitate | * | ||||||||||||||
9. | Arta convieţuirii civilizate | * | ||||||||||||||
10. | Ce este traficul de persoane | * | ||||||||||||||
11. | Violenţa şi urmările ei | * | ||||||||||||||
12. | Ambientul clasei | * | ||||||||||||||
13. | Spiritul de solidaritate | * | ||||||||||||||
14. | Încheierea situaţiei şcolare anuale | * |
Diriginte,
Prof. ing. Pavel Anca
Colegiul Tehnic “Gheorghe Cartianu” Piatra Neamţ,jud.Neamţ
Aria curriculară: Consiliere şi orientare
Diriginte: prof. ing. Pavel Anca
Clasa: a XI-a Ba.c., nivel 2 de calificare
Domeniul: Industrie alimentară
Planificarea activităţilor extraşcolare
An şcolar 2010 – 2011
Luna | Activitatea | Responsabili |
SEPTEMBRIE | Acţiune de ecologizare „Lets do it Romania” - deplasare în comuna Pîngăraţi- | - Conducerea şcolii - Dirigintele |
OCTOMBRIE | Vizionarea de spectacole de teatru -vizionare Casa de Cultură– | - Dirigintele - Elevii |
NOIEMBRIE | Participarea la actiuni caritabile -vizite la case de copii din Piatra Neamţ– | - Dirigintele - Elevii |
DECEMBRIE | 1 decembrie-Sunt roman de vita veche - participarea la evenimentele organizate la Casa de cultură- | - Dirigintele |
IANUARIE | Luceafarul poeziei romanesti - participarea la evenimentele organizate la Bbiblioteca Judeţeană G.T.Kirileanu- | - Dirigintele - Elevii |
FEBRUARIE | Sporturi de iarnă - locul de desfăşurare:pârtia de ski şi de sănii | - Dirigintele - Elevii |
MARTIE | Simfonia primaverii - plimbări în Ştrandul Municipal şi împrejurimi– | - Dirigintele - Elevii |
APRILIE | Traditii de Paste - vizită la târguri de profil- | - Dirigintele - Elevii |
MAI | Excursie | - Dirigintele - Elevii - Părinţii |
Deşi mai stau puţin la şcoală am realizat şi o planificare pentru orele de dirigenţie.
Sper să vă fie de folos.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu